Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Asfaltová směs typu VMT pro ložní vrstvy vozovek s využitím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Hýzl, Petr (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti a vyšším obsahem R-materiálu (obsah 30 %), za použití polymerem modifikovaného asfaltového pojiva (PmB). Cílem práce je pomocí vhodných funkčních zkoušek ověřit, zda směs dosahuje požadovaných vlastností určených technickým předpisem TP 151 Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT)[1]. Vybrané zkoušky byly prováděny dle evropských norem řady ČSN EN 12697 Asfaltové směsi – Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka. Důležitým cílem této práce je prozkoumání možností dávkování vyšších obsahů R-materiálů do asfaltových směsí.
Asfaltové směsi s vyšší životností za použití R-materiálu
Stromecký, Roman ; Musil, Vladimír (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem asfaltových směsí s vysokým modulem tuhosti (VMT) za použití R-materiálu. V teoretické části jsou popsány charakteristiky těchto směsí v ČR a ve Švýcarsku. Dále se tato část zabývá využíváním R-materiálu v ČR a ve vybraných státech světa, a také způsoby recyklací vozovek. Teoretická část se také zabývá použitými zkušebními metodami. V praktické části jsou navrženy dvě nové asfaltové směsi typu VMT s přídavkem 25 % R-materiálu. Jako podklad k návrhu těchto směsí byla použita směs typu VMT, který byla odebraná na obalovně. Byly provedeny zkoušky pojiv a na navržených asfaltových směsích, a taktéž na odebrané směsi z obalovny, byly provedeny vybrané funkční zkoušky (moduly tuhosti, odolnost vůči únavě, nízkoteplotní vlastnosti). Následně byly výsledky porovnány mezi sebou. Závěr práce je věnován modelování konstrukce vozovky pomocí programu LayEps, ve kterém bylo ověřeno, zda by navržené asfaltové směsi dokázaly ušetřit tloušťky konstrukcí vozovek.
Inovativní asfaltové směsi pro netuhé vozovky s použitím R-materiálu
Horáček, Daniel ; Poulík, Zdeněk (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a výrobu dvou inovativních asfaltových směsí typu VMT 22 do podkladních vrstev vozovky. Nově vyrobené směsi obsahují modifikovaná pojiva, jako jsou polymerem modifikované asfaltové pojivo PMB a asfaltové pojivo modifikované pryžovým granulátem CRMB. Teoretická část diplomové práce popisuje dosavadní stav používání R-materiálu do podkladních vrstev vozovek. Dále jsou zde popsány druhy asfaltových směsí do podkladních vrstev, používaných v ČR a v zahraničí. Závěr teoretické části se věnuje popisu R-materiálu, jeho skládkování a zpracování v míchacím centru za horka. Praktická část popisuje návrh a výrobu dvou nových asfaltových směsí typu VMT 22, do kterých je dávkováno 25 % R-materiálu za studena bez přidání jakýchkoliv oživovacích přísad. Tyto asfaltové směsi jsou poté podrobeny funkčním zkouškám (stanovení tuhosti, stanovení odolnosti vůči únavě, stanovení odolnosti vůči účinkům mrazu). Výsledky funkčních zkoušek jsou porovnány s funkčními požadavky v českém předpise TP 151. V závěru diplomové práce je pomocí programu LayEps ověřeno, že vhodným návrhem asfaltové směsi lze výrazně prodloužit životnost vozovky.
Inovativní asfaltové směsi pro obrusné vrstvy s použitím vyššího množství R-materiálu
Spies, Karel ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem dvou asfaltových směsí pro obrusnou vrstvu s obsahem 35 % R-materiálu. Ve směsech je použito měkké asfaltové pojivo modifikované pryžovým granulátem (CRMB), respektive samotné měkké pojivo gradace 70/100. Práce ověřuje vliv pryžového granulátu jako modifikátoru na vlastnosti asfaltové směsi s R-materiálem. Současně se práce zabývá možností využití vyšších množství R-materiálu pouze v kombinaci s měkčím pojivem bez použití oživovacích přísad. Vlastnosti asfaltových pojiv a směsí jsou ověřovány pomocí vhodných funkčních zkoušek. Dále jsou navržené směsi a jejich výsledky porovnány z různých hledisek. Zároveň se práce v teoretické části zabývá dávkováním R-materiálu do asfaltové směsi a popisuje nakládání a použití R-materiálu v České republice a v zahraničí.
Vliv použití rozptýlených vláken na vlastnosti asfaltových směsí
Provazník, Petr ; Bohuš, Štěpán (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem použití rozptýlených skelných vláken v asfaltových směsích. V teoretické části jsou popsány obecné vlastnosti skelných vláken, jejich výroba a využití. Dále je zde popsána problematika rozptýlených vláken, která se v současné době používají jako aditivum v asfaltové směsi. Praktická část se zaobírá chováním asfaltové směsi, jenž obsahuje rozptýlená skelná vlákna. Z tohoto důvodu bylo vyrobeno několik zkušebních sad s různým dávkováním skelných vláken. Jednotlivé vlastnosti těchto zkušebních sad byly následně srovnány s referenční směsí bez vláken. Byla posouzena zpracovatelnost skelných vláken do asfaltové směsi a následně byly provedeny vybrané laboratorní zkoušky vyrobené asfaltové směsi, a to: odolnost vůči vodě (ITSR), tuhost, odolnost proti trvalým deformacím a odolnost vůči únavě.
Inovativní asfaltové směsi pro obrusné vrstvy s použitím vyššího množství R-materiálu
Spies, Karel ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem dvou asfaltových směsí pro obrusnou vrstvu s obsahem 35 % R-materiálu. Ve směsech je použito měkké asfaltové pojivo modifikované pryžovým granulátem (CRMB), respektive samotné měkké pojivo gradace 70/100. Práce ověřuje vliv pryžového granulátu jako modifikátoru na vlastnosti asfaltové směsi s R-materiálem. Současně se práce zabývá možností využití vyšších množství R-materiálu pouze v kombinaci s měkčím pojivem bez použití oživovacích přísad. Vlastnosti asfaltových pojiv a směsí jsou ověřovány pomocí vhodných funkčních zkoušek. Dále jsou navržené směsi a jejich výsledky porovnány z různých hledisek. Zároveň se práce v teoretické části zabývá dávkováním R-materiálu do asfaltové směsi a popisuje nakládání a použití R-materiálu v České republice a v zahraničí.
Asfaltová směs typu VMT pro ložní vrstvy vozovek s využitím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Hýzl, Petr (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti a vyšším obsahem R-materiálu (obsah 30 %), za použití polymerem modifikovaného asfaltového pojiva (PmB). Cílem práce je pomocí vhodných funkčních zkoušek ověřit, zda směs dosahuje požadovaných vlastností určených technickým předpisem TP 151 Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT)[1]. Vybrané zkoušky byly prováděny dle evropských norem řady ČSN EN 12697 Asfaltové směsi – Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka. Důležitým cílem této práce je prozkoumání možností dávkování vyšších obsahů R-materiálů do asfaltových směsí.
Inovativní asfaltové směsi pro netuhé vozovky s použitím R-materiálu
Horáček, Daniel ; Poulík, Zdeněk (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a výrobu dvou inovativních asfaltových směsí typu VMT 22 do podkladních vrstev vozovky. Nově vyrobené směsi obsahují modifikovaná pojiva, jako jsou polymerem modifikované asfaltové pojivo PMB a asfaltové pojivo modifikované pryžovým granulátem CRMB. Teoretická část diplomové práce popisuje dosavadní stav používání R-materiálu do podkladních vrstev vozovek. Dále jsou zde popsány druhy asfaltových směsí do podkladních vrstev, používaných v ČR a v zahraničí. Závěr teoretické části se věnuje popisu R-materiálu, jeho skládkování a zpracování v míchacím centru za horka. Praktická část popisuje návrh a výrobu dvou nových asfaltových směsí typu VMT 22, do kterých je dávkováno 25 % R-materiálu za studena bez přidání jakýchkoliv oživovacích přísad. Tyto asfaltové směsi jsou poté podrobeny funkčním zkouškám (stanovení tuhosti, stanovení odolnosti vůči únavě, stanovení odolnosti vůči účinkům mrazu). Výsledky funkčních zkoušek jsou porovnány s funkčními požadavky v českém předpise TP 151. V závěru diplomové práce je pomocí programu LayEps ověřeno, že vhodným návrhem asfaltové směsi lze výrazně prodloužit životnost vozovky.
Asfaltové směsi s vyšší životností za použití R-materiálu
Stromecký, Roman ; Musil, Vladimír (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem asfaltových směsí s vysokým modulem tuhosti (VMT) za použití R-materiálu. V teoretické části jsou popsány charakteristiky těchto směsí v ČR a ve Švýcarsku. Dále se tato část zabývá využíváním R-materiálu v ČR a ve vybraných státech světa, a také způsoby recyklací vozovek. Teoretická část se také zabývá použitými zkušebními metodami. V praktické části jsou navrženy dvě nové asfaltové směsi typu VMT s přídavkem 25 % R-materiálu. Jako podklad k návrhu těchto směsí byla použita směs typu VMT, který byla odebraná na obalovně. Byly provedeny zkoušky pojiv a na navržených asfaltových směsích, a taktéž na odebrané směsi z obalovny, byly provedeny vybrané funkční zkoušky (moduly tuhosti, odolnost vůči únavě, nízkoteplotní vlastnosti). Následně byly výsledky porovnány mezi sebou. Závěr práce je věnován modelování konstrukce vozovky pomocí programu LayEps, ve kterém bylo ověřeno, zda by navržené asfaltové směsi dokázaly ušetřit tloušťky konstrukcí vozovek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.